Portugal del 3

En dag när vi åkte uppför rulltrappan, såg vi ett litet tåg som stannade, vid en busshållplats eller vad det var. Vi hoppade på det, för det verkade kul och vi hade inget för oss just då. Det visade sig att tåget gick en bra runda runt stan och stannade på tre stationer. Tåget gick ungefär var 20:e min hela dagen och det var bara att betala och hoppa på. Vi åkte nog ett par, tre gånger under dagarna vi var där. På första stoppet vi gjorde var det lite affärer, shoppingcentra och McDonalds typ.


Fanns en liten inredningsbutik där som jag blev väldigt förtjust i. Fina och annorlunda prylar. Överlag var det en upplevelse att bara gå omkring i småbutikerna. Smycken, souvenirer, kläder, ja allt...

På andra stoppet var det en gata med massor av souvenirbutiker och restauranger. Väldigt mycket för turister, kan jag tänka mig. Jag hittade en butik som sålde, vad jag kallar, snäckprylar som hänger i taket. Jag kommer ihåg att mamma hade nåt liknande när jag var liten och jag blev helt betagen. De var inte speciellt dyra, men skulle jag få med en hem? Så klart jag skulle...


Hade grymt svårt att bestämma mig för vilken jag skulle välja, men det blev den här. Nu önskar jag mig bara ett inglasat uterum där jag kan hänga upp den. Så länge får det duga i vardagsrummet. Jag gillar att ha nåt att titta på som ett minne.

En annan kväll när vi var i våran del av stan, såg vi en butik som sålde indiansouvenirer. Det som fångade våran uppmärksamhet var rökelsehållare som var lite annorlunda. Fula, men så coola...


När man tänder rökelse i den, så ryker det ur munnen. Köpte även en drömfångare till W eftersom han hade så mycket mardrömmar ett tag, dom är faktiskt borta nu =)

Kommentarer
Postat av: Glitterskatan

Himlans vad bra du har skrivit. Blir sugen på att åka dit. Kram

2009-11-24 @ 22:14:06
URL: http://glitterskatan.blogg.se/
Postat av: Smulan

Det finns så otroligt mycket att göra där. Vi ville inte åka hem, det var barnen som drog, annars hade vi "missat" flyget hem. Det är precis som man tänker sig en medelhavsresa, (oups det ligger ju vid Atlanten)och man blir inte besviken.

2009-11-25 @ 18:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0