Portugal del 4

Jag är ingen äventyrare, nej. Står med båda fötterna på jorden, helst barfota. Men livet blir ganska tråkigt och då får man hitta på nåt som passar. Nåt som känts lite äventyrligt och som passar mig är Parasailing. Så klart fanns det i Albufeira. Vi bokade plats på en båt och drog ut på vattnet med fyra eller sex andra. Kommer inte riktigt ihåg hur många vi var. Det var blåsigt och ett jäkla drag i båten. Bara det var spännande för en landkrabba som mig. Vi kom överrens med ett annat par att vi skulle ta kort på varandra när vi var där uppe. Dom kunde just ingen engelska men var jättegulliga. Dom åkte först och J tog kort. Sen var det våran tur.


Mycket aktiviteter på vattnet.


På väg upp.


Det var härligt där uppe. Klart jag hade tankar på vilket jäkla ryck det skulle bli om linan, som inte var världens tjockaste, skulle gå av. J ville gå med i nån "klubb" men jag höll mig så hårt fast och tänkte inte "gå ner" på honom. He he.


Alla blir doppad ett par gånger och jag tänkte säga innan att jag inte ville. Men det var faktiskt det som var det roliga.

Man fick en lång åktur och det var helt klart värt pengarna.


Jag var tvungen att ta kort på lillkillen som körde oss en stund. Han var så söt med sin tuppkam. Tycker det är kul att dom tar med sig barnen i arbetet. Såg i en butik en tjej som hade sin lilla bebis i en sjal på magen, när hon stog bakom kassan.

Summan av Parasailing är att jag rekommenderar det starkt. J tyckte också det var kul, men lite mesigt och inte så mycket action. Lite kärringäventyr typ.

Kommentarer
Postat av: Saris leopardis

Åh fy fan, det där skulle jag aldrig vågat göra tror jag...

2010-05-13 @ 23:29:21
URL: http://leopardhonan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0