Ja vad säger man....

Igår när jag slutat jobba, handlade jag några grejer. I kassan stog en kärring och betalade. Hon skulle ha frimärken också. Fyra stycken. När hon får se att det är Ingmar Bergman på dom vill hon inte ha dom, för honom har hon aldrig tyckt om...? "Finns det inga andra motiv?" "Jo säger H. Det finns häften men då måste man köpa tio frimärken." Och jodå det går bra, tycker tanta. Hon betalar och får frimärkena. " Va, Tåg, nä det tycker jag heller inte om, finns det inga andra?" "Nä, säger H, sen är det bara frimärken till utlandet kvar." "Ja då ska jag inte ha några, då går jag till Pressbyrån, du får köpa tillbaka dom här" 

Hur fan orkar man va så där? Vad jag kunde se skulle hon posta brev till nån kommun. Allvarligt vem bryr sig?

Kommentarer
Postat av: Leopardhonan

hahaha känner igen det där från pressbyrån...... SUUUCKk orka... men pensionärer har väl inget annat liv, eller dom som håller på sådär.. Fast jag ska erkänna att jag blir också gladare om det är roliga frimärken än fula frimärken.. men sådär engagerad kommer man väl aldrig bli ändå..

2008-11-05 @ 13:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0