Tungskrapa

Brukar borsta tungan med tandborsten. Tycker det har hjälpt sådär. När jag var förkyld nu sist, fick jag en tjock vit beläggning på hela tungan och jag trodde det var svamp. På apoteket såg jag att de hade tungskrapa, som jag tänkt köpa förut, men tyckt att det mest ser ut som ett skämt. Iallafall köpte jag en och jävlar vad effektiv den var. Har aldrig haft en så ren tunga nån gång. Jag köpte Listerine också. OCH jag har börjat med tandtrådsstickor eller vad de heter. Varje eller varannan dag. Förut blev det kanske ett par tre gånger om år. Jag gillar mina tänder och då måste man ta hand om dom också. Sa jag att jag har 30 årskris eller så har jag bara blivit vuxen...

image139image140

Kommentarer
Postat av: Cindy

Ja tungskrapa är bra men tydligen ej listerine , hade besök av en tandsköterska på jobbet o tydligen är det bara reklam ... Tydligen såna här tandkrämer som ska göra tänderna vitare med de innehåller så starkt slipmedel som förstör ytan på tänderna, men jag vet inte .... kör på med det jag gillar jag =).

2008-05-20 @ 20:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0