Smulan rotar i det gamla

Hur mycket lady jag än vill vara, så finns det gamla minnen som spökar. Hittade min gamla kalender från 93/94. Jag var alltså 16-17 år. Jag och E, eller okej jag då, drog igång våran poetiska? sida...
Känsliga läsare varnas. Jag kortar namnen som vanligt.

Idag är det C:s stora dag.
Hon ska träffa J.J.
Hon är så kär, så kär i honom.
Han kommer till skolan för att hångla med henne i rasthallen kl 12.30.
Hångel, hångel han har inga kalsonger
Alla ser och C bara ler
När alla iväg lunkar sitter C kvar och runkar
J sitter och myser medan N sitter och ryser
-Snyft, snyft ingen C han har
det är bäst han sin kuk spar.
C kan ju vilja ha
om hon gör slut med J någon da´
Men C har J så kär
nu när hon sitter och runkar honom här

Här kommer en till "fin" dikt

Det var en gång en flicka
som bara D fick slicka
Först de i ett badkar hamnade
sen de i en säng ramlade
När de hade börjat rulla
kom de på att de skulle knulla
Det gick i 120
Hennes fitta var det sug i
Han blev så kåt
när hon sjöng en låt
"Every day"
Då kunde han inte säga nej
För henne det "gick"
När hon fick se hans stora pick
De höll på hela natten lång
tills de måste hålla D:s pill med  tång
För den var så het
Sen kom det ut en smet
-Vad är detta?
Ska du säga: 17 år och utan hår på fetta

osv, osv...

Sen drog vi in andra "poeter" också, så det blev många fina dikter.
"Reglerna" var att det skulle handla om oss poeter och det skulle finnas med en gnutta sanning.
Den om mig hoppar jag lite fint över, men ingen fara, jag har alltid levt efter mottot, mycket snack och liten verkstad...
Det gick heller inte att få nåt vettigt ur oss den här tiden. Så summan av kardemumman: Jag önskar mig aldrig tillbaka till 17 år igen.

Kommentarer
Postat av: Cazzis

Godnatt ;)

2008-05-18 @ 00:01:29
URL: http://cazzis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0