Goda grannar

Igår var det en härlig dag. Så fint väder. Hela eftermiddagen satt jag ute på gården, med lilla J och pratade med en granntjej som också har sina barn på samma dagis som W. De kommer från Iran och jag frågade en hel massa saker om allt möjligt. Lite missförstånd blir det eftersom hon inte kan språket flytande. Vad jag förstog så har hon inga svenska kompisar, bara två tre som också är invandrare, så hon har ingen att öva spåket på. Vi skrattade mycket och hade hur kul som helst. Sen var jag tvungen att gå in med J och efter en stund kom hon med en tallrik med fisk och dillris som hon lagat och ville bjuda på. Gott! Hennes dotter M ville äta hos oss, men vi skulle äta fläskfilé, så då tog M med en egen tallrik med mat och satt hos oss. Just ja, när jag skulle göra klyftpotatis kom vi på att vi inte kunde använda spisen, eftersom den är ny och skulle brännas? in ett par tre timmar först. Så vi fick låna ugnen av grannarna åvanpå...
Idag har vädret varit småskit, så jag har mest hållt mig inne och fixat vidare med allt stök och garderobjävlarna fick inte plats som vi ville, så det blev lite omplanering och en less Smulan...

Kommentarer
Postat av: Cindy

Oj vad du fixar hemma, önskar jag hade den energin med. Kram

2008-05-13 @ 09:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0