Helgen

I lördags jobbade jag 6-13 och vad jag vet nu ska jag inte jobba förrän i april. Blev erbjuden påskveckan, men det är så krångligt att fixa barnvakt hela tiden, dessutom är det långa pass. Lättare att sticka iväg när J är hemma.
På kvällen blev det som vanligt godis och Melodifestival. Vi satsade pengar på vilka som skulle gå vidare, men det sprack. Den enda jag ville skulle gå vidare var Ola och det sket sig. Vad ska man säga om Carola? Hon tror tydligen att hennes liv är över nu. Men snälla! Ja vi är trött på henne, men det är väl inget som säger att hon inte kan komma tillbaka om si så där 156 år...
Söndagen tog vi det bara lugnt och W var ute och lekte flera timmar och kom in dyngsur om benen och fötterna. Jag har snart läst ut boken "Den vita massajens dotter". Även om jag sett filmen som baseras på första boken, ska jag nog läsa den också. Jäklar vilket liv hon haft. Imponerande. Jag hade inte överlevt en dag i bushen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0