Ekologiskt

Idag kom fortsättningen på min försenade 30 årskris. Jag ska börja köpa mer ekologisk mat. Jag fikade hemma hos H och hon bjöd bl.a på eko yoghurt och müsli och berättade lite kort vad det innebär. Jag lever i nuet och bryr mig inte så mycket om miljön. Hatar skog, älskar asfalt! Men mina barn och barnbarn ska ju leva vidare så jag får väl offra mig då. Få se om jag orkar ta reda på mer info om det eller om jag bara ska känna mig duktig ändå.. Jag har så lätt för att inspireras till höger och vänster, känns det bra hoppar jag på. Jag är nyfiken och gillar allt som känns nytt för mig, även om det inte är det.
Har suttit och gjort en lång inköpslista, eko och nyttigt.
Några planer jag har är: Göra eget smör, eget hårdbröd, chips (äter inte chips så ofta, men ändå kul att prova, synda i nåt åt det bättre hållet) och inte använda så mycket halvfabrikat. Jag har redan övergett pulvermos. Jag gillar att veta vad som är i maten. Köttbullar köper jag inte färdiga, dom är urk ändå. Men man ska ha tid också och det har jag nu, så jag får väl köra in nån vana, som duger när jag börjar jobba igen. Och göra storkok och fylla frysen. Mmmm, jag och mat. Det är grejer det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0