Stockholm

Då ska vi se om jag kommer ihåg allt eller om jag måste komplettera sedan. Åkte tåg på onsdagkväll och blev åksjuk ett par gånger. Inte kul! Cindy väntade på mig på tågstationen och vi åkte hem till henne och Jerry. Kunde inte sova på hela natten kanske ett par timmar bara. C:s lillebror och en kompis till han sov också över för de hade varit på Iron Maiden.

Torsdagen åkte vi in till stan på shopping. Jag handlade inte så mycket, jag tror Cindy var mer på gång. Träffade på W:s dagisfröken Camilla på ett ställe och pratade en stund. När vi skulle äta på ett kebab ställe såg jag Skinheadbarbiedoll. Har nog läst hela hennes gamla blogg tror jag. Däremot har jag inte sett en enda kändis och det brukar jag vilja göra när jag är i Fjollträsk. Ja ja skit samma.
På kvällen åkte vi till Carola och Mange och träffade deras underverk Charlie. Åh vad gullig han var och log med hela ansiktet när han såg mig. Jag kramade och pussade på honom en bra stund. Så roligt att träffa Carola och Mange igen. Så fina så...

Fredagen åkte jag och Cindy till Kista köpcentrum. Jag blev riktigt imponerad av matställena där. Gick två varv innan vi bestämde vad vi ville äta. Det blev pasta på oss båda...

   

På köpcentrat träffade jag på en annan familj hemifrån. Såg lite så där ut att ha med sig barn bland alla affärer, men jag hoppas de hade det bra resten av tiden iallafall.
Sen åkte vi hem och gjorde oss iordning för en kväll ute. Förfest hos Sara och mycket tokprat där innan vi åkte till Kellys. Jag tyckte det var ovanligt mycket folk som skulle prata med mig hela tiden och Cindy förklarade för mig sen att till alla som hade pratat med henne hade hon sagt: Min kompis är från norrland, prata med henne... Ha ha ja nån gång måste jag väl få igen...antar jag. Så vart det lite struligt ett tag och vi åkte vidare till Anchor. Trevligt ställe med mycket Hård Rock. Innan vi åkte hem åt vi lite fyllemat på en korvmojj. Så här kan det låta när Smulan ska beställa:
S: Jä ska ha en körv
Korvgubbe1: Jaha kokt eller grillad
S: Jä ska ha en kukt körv
Korvgubbe2: Kukt he he
Jag betalar och väntar på att den ska bli färdig. Korvgubbe2 flinar hela tiden. När jag får korven säger Korvgubbe1: Här har du din kukta korv.
Det är ju kul att man kan roa invandrarna lite....
Så blev det lite tunnelbaneåkning mitt i natten.

Lördagen åkte vi till Älvsjö och hälsade på Evelina, Rainer, Lisa och lilla Wilma. Rainer hämtade oss på Mässan (nu fattar jag vad det är också hm, korkskalle). Vi åt grillat och jag blev väldigt imponerad av hur duktig Rainer var på svenska. Förut har han bara pratat tyska eller engelska, men nu surrade han på som sjutton. Trevlig som fan. Lisa var så charmig och Wilma sov mest. Evelina, Cindy och jag gick en lång sväng med barnen. Roligt att träffa Evelina igen. Vi var så tight på gymnasiet så man kunde nog tro att vi var ihop;)
Efter en snabbsväng hem, åkte vi till Medborgarplatsen och åt på Medis, med Sara. Det var trevligt men kallt, så vi fick låna filtar. Så gick vi vidare och det blev en utekväll till. Den här låten blev ett extra minne den kvällen...



...och även denna.



Kom nog inte i säng förän fyra den kvällen heller.

Söndag gick tåget hem kl 8.30. Det var nära att jag missade det. Fick springa med all packning. Som tur var hade Cindy åksjuketabletter som jag fick och resan hem gick bra, även om den blev baklänges...

Tack alla inblandade för en minnesvärd resa!

Kommentarer
Postat av: Leopardhonan

tack själv! det var jättekul att ses igen :)

2008-07-23 @ 00:15:21
Postat av: Cindy

japp var jättekul att du kom hit, får se till att ej dröja så länge nästa gång.....

2008-07-28 @ 13:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0