Självkänsla 1

Ska berätta en historia.
När jag var 19 år arbetade jag som lärarassistent i en 4:a. En dag berättade en tjej E, att hon tyckte att S var både det ena och det andra och E fick aldrig vara med henne osv osv. Hon försökte få med sig de andra tjejerna att tycka så också. Oj då vad ska jag göra nu tänkte jag. Iallafall så tog E upp det här med S, så fort hon kom in. Shit, nu blir det catfight och massor av tårar tänkte jag. Då säger S: "Förlåt, jag visste inte att du kände så, jag ska tänka på det och självklart får du vara med mig". EEEEHHHHH VAAAAAAA! Hon är tio år och har självkänsla för 180 personer. Efter jag hämtat upp min haka från golvet, kände jag att så där vill jag vara. Jag kan inte glömma den där gången och då visste jag inte att det var självkänsla det handlade om, jag tyckte bara att det var såååå bra. Barn kan vara så otroligt intelligenta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0