Varför är jag så kass?

Nånstans inom mig vill jag bli florist, men vad händer om jag inte ens kan ta hand om mina stackars kaktusar. Har två i höstkaktusar i sovrummet och det ser inte ljust ut för dom. A på jobbet sa att ju mindre man vattnar dom desto mer ska de blomma. Ha ha ja inte har dom blommat utan hänger mest och ser döda ut. Jag hade en i köket också förut, den ruttnade. Sen orkar jag inte berätta om alla andra växter jag "tagit hand om".  Jag har haft praktik på en blomaffär en gång och det var skitkul, men jag var hemskt nervös att det skulle visa sig, när jag slutat, att alla växter skulle dö pga min misshandel... Så jag skulle vilja reda ut det här. Kan jag bli florist, eller inte????

Kommentarer
Postat av: saris

om du blir florist så lär du
ju dig, då kommer du bli mer medveten om hur man klarar av blommor.. själv är jag likadan dock.. t.o.m mina garderobsblommor dör ju.. gaaaah :´(

2008-01-29 @ 14:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0