Gräsänka

På förmiddagen var jag på utbildning igen. Fortsättning på EQ. Vad lätt det är att bara köra på i gamla fotspår. Ibland vet man inte riktigt vad man håller på med, utan hoppas att det ska funka ändå. Vi har fått ett test på vad för sorts förälder man är. Jag har inte räknat ut det än, men ska kolla det sen. De flesta blir förvånade över resultatet.
Det finns fyra olika föräldragrupper: Fördömmande, förnekande, låt-gå och EQ föräldrar. Det man ska sträva efter är att bli en EQ förälder, har testat lite på W och det funkar faktiskt. Det känns ganska klart att en fördömmande förälder lätt kan misslyckas med uppfostran, men det är lika dåligt med en låt-gå, som inte kan sätta gränser osv.
Mmmm intressant. Tyvärr känner jag igen mig lite i alla de dåliga alternativen, men nu ska det jobbas bort. Heja mig!

J är i Sundsvall på möte, så jag är gräsänka. Ungarna sover och jag tittar på TV och knappar på datorn. Jag gillar att ha sällskap, men det är ändå lyx att få vara själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0