Dagens

Idag var jag på föräldrautbildning, lilla J fick följa med. W var på dagis. Det var en liten grupp och det trivs jag bäst med. De andra hade barn sen tidigare och det kände jag också var bra. När jag kom in hörde jag " Hej A******!" Det var S som jag känner lite sedan innan, fast vi umgås inte. Det var kul, men hon skulle byta grupp och tyckte jag skulle göra det också. Jag får se, jag trivdes ju som sagt med dom andra. Hon skulle byta till torsdaggruppen som har på förmiddagen och jag känner en annan tjej som går på eftermiddagen. Lite trist att missa dom båda. Utbildningen var bra, lite kort kanske och lite svårt att koncentrera sig när man har barn med. Lite, lite klokare är jag. Material skulle vi få senare. Kan vara bra att ha att gå tillbaka till och läsa, när man kör in huvudet i väggen nån gång. Kanske ska skriva små tips och sätta upp här och där, så man läser det hela tiden, som små motton. Jag brukar sätta upp små komihåg på insidan av skåpluckorna. Just nu har jag ett träningsprogram uppsatt i städskåpet.
Efter kursen stog jag och S och pratade i kanske en och en halv timme, innan vi bröt upp. Absolut nån jag skulle kunna umgås med, om det fanns tid eller tid har jag, men flummar bort det mesta. Vad gör jag egentligen, typ hur mycket som helst och ingenting. Men det är ju så, man lagar mat, städar, tar hand om barn, tvättar. Om och om igen och man blir aldrig klar, för att göra något annat. Nu ska jag försöka sätta mig i soffan och slappna av. Sitter faktiskt ovanligt lite där nu förtiden.
Är det inte Gynning nu snart. Gillar henne, men ibland är hon för mycket. Som när hon springer omkring och slänger med håret och vickar på rumpan och skriker "I love you" till alla som en galning. Då känns det inte som att det är nån klass och stil på henne, utan väldigt mycket år 2004. Men rolig är hon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0